עקבו אחרינו

סגנונות וטרנדים בעיצוב המטבח

מנורות תלייה

המטבח הביתי שלנו כבר מזמן לא משמש כמתחם פונקציונאלי בלבד לבישול אכילה; בימינו המטבח מהווה הרבה יותר מכך. אנו מבלים בו שעות רבות גם כמקום מפגש חברי ומשפחתי. בשל שינוי הצורה הזה שעבר על המטבח הביתי בעשרות השנים האחרונות, ראוי שנתייחס אליו אחרת גם מבחינת העיצוב המושקע בו. ראוי להשקיע במטבח אנרגיה בעיצוב שלכל הפחות שווה לאנרגיה המושקעת בעיצוב שאר חדרי הבית.

לא חייבים להגזים עם טרנדים

חשוב שהמטבח הביתי לא יוצף בטרנדים בני חלוף ויעוצבו באופן נקי ותמים ומה שפחות יומרני. על אף האמור, ניתן לשקול הוספת אלמנטים מהסגנונות שלהלן:

סגנון היי-טק: סגנון קריר ומודרני המאופיין בקווים נקיים ובהירים. הסגנון מחמיא בעיקר למטבחים קטנים, שהרי הוא יוצר אילוזיה של חלל רחב יותר ומעניק תחושה של מרחב במטבח. צבעים חיוורים, ובעיקר לבן בוהק ייתן למטבח אפקט מעניין ויעניק תחושה של סטריליות וחדשנות, המתאימה לאירוח.

סגנון כפרי: אהוד ונפוץ ביותר. הסגנון משווה למטבח מראה קלאסי ומוסיף לו חמימות. הגוונים לעיצוב זה יהיו גווני שמנת וחום. רצוי להוסיף לקירות המטבח אלמנטים של מרקם כפרי, על-ידי טיח דקורטיבי, שיקנה לקיר מראה מחוספס וטבעי. נוסף על כך, ניתן לחדש ארונות מטבח באמצעות צביעה ייחודית שתשווה להם מראה משומש אופנתי משהו, לצידו של כיור הולם.

סגנון רומנטי: שימוש בחומרים מסורתיים, כמו עץ, וקיים מסוגננים, בשילוב נכון עם אבזרי פרזול וצבעי פסטל, יוסיפו מימד מעניין של רומנטיות וחמימות לחדר המטבח. מנורות תלייה מהודרות עשויות בהחלט להוסיף תאורת חלל מעניינת, יחד עם טאץ' מרשים ואלגנטי.

סגנון דרמטי: אם אתם "זורמים" עם ניגודיות, ייתכן שסגנון זה יתאים לכם; ניגודיות חזקה בגוונים של המטבח תעשה אותו מרהיב ביותר. משחק בריא בגוני לבן ושחור יוסיפו עניין וייצרו מעין אילוזיה מרתקת של עומק וגובה.

מטבח – תאורה

ישנה חשיבות רבה בבחירת תאורה נכונה למטבח, שהרי היא משרתת מספר מטרות. ראשית, יש להקפיד על תאורה פונקציונאלית המתאימה לעבודה. נוסף על כך, ניתן להוסיף תאורה נקודתית או כללית, על פי הצורך, באמצעות מערכות תאורה נסתרות ייחודיות הממוקמות בקיר. תאורה בגווני צהוב טבעי (כמו ספוטים) תוסיף הארה בריאה ונוחה לסועדים בשעות הליל ותדע להאיר את צלחות המזון כך שכולם ידעו בדיוק מה הם מכניסים לפיהם בשעות מאוחרות אלו.

לסיכום, זכרו שעיצוב המטבח נמצא בידכם. אינם חייבים להמשיך בקו המסורתי הקלאסי. הפעילו את הדמיון!

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top