עקבו אחרינו
  • Home
  • רכב
  • מרצדס בנץ מקבלת אישור לחניה ללא נהג, ללא פיקוח אנושי

מרצדס בנץ מקבלת אישור לחניה ללא נהג, ללא פיקוח אנושי

מרצדס

מרצדס בנץ קיבלה אישור לשימוש בשירותי חנייה אוטומטים, פונקציית חניה (ללא נהגים) אוטומטית לחלוטין, הראשונה שאושרה על ידי הרשויות.

המערכת, שפותחה בשיתוף פעולה עם בוש (Bosch), תהיה בשימוש יומיומי בחניון המוזיאון של מרצדס בנץ הממוקם בשטוטגרט, גרמניה. חברת מכוניות הפרימיום, וענקית הטכנולוגיה, קיבלה היתר מיוחד שהונפק על ידי הרשות המינהלית האזורית של שטוטגרט, בשיתוף משרד התחבורה הממלכתי של באדן-וירטמברג. המערכת הוערכה כבר על ידי שירות הבדיקה הטכני הגרמני TUV Rheinland.

ניתן לגשת לשירות החניה האוטומטי באמצעות אפליקציה לסמארטפון. אין צורך בנהג ברכב. המערכת היא פונקציית החניה SAE Level 4, הראשונה בעולם כיום, ללא-נהג ואוטומטית לחלוטין, שאושרה רשמית לשימוש יומיומי.

הבטיחות הייתה בראש סדר העדיפויות של שתי החברות. על הפרויקט פיקחו מומחים מהרשויות המקומיות, שדאגו שהכל יתנהל על פי התוכנית, מבלי לפגוע בשלמותם הגופנית של המעורבים.

הרכב ללא-הנהג מסוגל לאתר מכוניות והולכי רגל אחרים שהוא עלול להיתקל בהן. המכונית נעצרת כשמתקרבים למכשול. על מנת שהמערכת תפעל בבטחה, המהנדסים היו צריכים לספק תקשורת מאובטחת בין כל מערכות המשנה למערכת המרכזית.

איך זה פועל?

זה נשמע מסובך, אבל זה למעשה קל מאוד לנהג. כל מה שצריך לעשות זה לנסוע לחניון, לצאת מהרכב ולשלוח את הרכב לחניה, על ידי הקשה על מסך הטלפון החכם. המכונית תסיע את עצמה למקום חניה המוקצה לה. מאוחר יותר, כשמתבקשת, המכונית חוזרת לנקודת ההורדה.

המערכת מבוססת על חיישני בוש המפקחים כל העת על פרוזדור הנהיגה וסביבתו ומספקים את המידע הדרוש להדרכת הרכב. הטכנולוגיה המשולבת במכונית ממירה את הפקודות מהתשתית לתמרוני נהיגה.

בוש ודיימלר (Daimler) עובדים כצוות בעבודה על החנייה האוטומטית ללא נהגים מאז 2015. פרויקט הפיילוט שלהם נבחן במוסך החניה של מוזיאון מרצדס בנץ בשטוטגרט בשנת 2017. שנה לאחר מכן, מבקרי המוזיאון יכלו לגשת למערכת, רק עם ליוו על ידי אנשי בטיחות מיומנים. מחוון תאורה בצבע טורקיז מודיע כי המכונית במצב נהיגה אוטומטי ומודיע לעוברים ושבים ועוברי דרך אחרים כי הרכב נוהג בעצמו.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top