עקבו אחרינו

הלבשת אמבטיה , מה זה ?

הלבשת אמבטיה

בקצרה ,הלבשת אמבטיה היא בעצם הכנסה של אמבטיה אקרילית חדשה לתוך אמבטיה ישנה כשהאמבטיה החדשה עוטפת אל כל האמבטיה הישנה , כולל השולים והדפנות החיצוניות. בערך כמו הכנסת דלי לתוך דלי.

כדי להבהיר את הנושא אתן הסבר יותר מדויק. חידוש אמבטיות ניתן לביצוע על ידי ציפוי האמבטיה מחדש או הלבשה של אמבטיה אקרילית . הציפוי מצוין והמגרעת העיקרית שלו היא אורך החיים הקצר שאינו עולה על שלוש שנים ולכן מתאים בעיקר למי שזקוק לחידוש אמבטיה לזמן קצר. אמבטיה מולבשת ,אם מטפלים בה בצורה נכונה , יכולה להחזיק גם 20 שנה ויותר, היא איננה מחלידה ואם לא יזיקו לה תשמש לשנים רבות.

כדי לבצע הלבשת אמבטיה בצורה נכונה , יש לראות את האמבטיה וסביבתה ,כדי לראות אם אין מכשולים שיפריעו להלבשה כמו סבונייה נמוכה או ברז נמוך שאינם מאפשרים את השחלת האמבטיה החדשה. לאחר מכן יש לקחת את מידות האורך והרוחב של האמבטיה הישנה כדי להתאים לה אמבטיה להלבשה.

בשלב הבא מגיעים לבית הלקוח ומעתיקים את מידות האמבטיה הישנה לאמבטיה החדשה , חותכים את האמבטיה החדשה ומתאימים אותה  לאמבטיה הישנה. לאחר ההתאמה קודחים את חור יציאת המים ומחברים את הניקוז החדש לישן. בין האמבטיות מניחים מצע של חומר בידוד ומדביקים את האמבטיה החדשה לישנה בחומרי הדבקה מתקדמים ולבסוף מבצעים אטימה מלאה בחומר אנטי בקטריאלי  ( למניעת עובש). כל פעולת ההלבשה עד לסיום אורכת בדרך כלל עד שלוש שעות עבודה. החלפת אמבטיה בשיטות הישנות של שבירה , פירוק, התקנה וביטון האמבטיה ואז ריצוף מחדש ,הייתה אורכת לפחות יומיים שלושה ומערבת לפחות שני בעלי מקצוע , מכולה לפינוי הפסולת , לכלוך ורעש. כל זה נחסך בהלבשה והתוצאה זהה. יש לציין שבכל הלבשה נפח האמבטיה החדשה קטן יותר מכוון שהאמבטיה החדשה קטנה לפחות בשני סנטימטר מכל צד ,כדי שתוכל להיכנס לאמבטיה הישנה.

החומר שממנו עשויה האמבטיה החדשה הוא אקריל. יש סוגים שונים של אקריל . האקריל הוא בעצם סוג של פולימר קשיח ( פלסטיק) . ככל שאיכות האקריל גבוהה יותר , כך האמבטיה תחזיק לטווח ארוך יותר ותישרט פחות. יש גם הבדל במחירים בהתאם לאיכות האקריל ממנו האמבטיה עשויה, ככל שהחומר איכותי יותר, קשיח יותר ופחות שריט , כך עלות האמבטיה גבוהה יותר. צידה התחתון של האמבטיה האקרילית מחוזק בסיבי פוליסטר ( פייברגלאס)  ועובייה בתחתית מגיע ל10 ממ.

ההלבשה קימת למעלה מ30 שנה והיא מהווה פתרון מעולה ואמין לכל מי שמעוניין בהחלפת האמבטיה שלו לאמבטיה חדשה , ללא שבירות, שיפוצים ,לכלוך וכל מה שקשור בפעולות בנייה.

מחיר ההלבשה בממוצע הוא בין רבע לשליש ממחיר החלפת אמבטיה בשיפוץ. להלבשה יש רק יתרונות ואינני מוצא שום חיסרון למעט העובדה שנפח האמבטיה קטן במעט.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top