עקבו אחרינו
  • Home
  • בעלי מקצוע
  • פרקט למינציה- כמה הוא באמת עולה לנו ומה משפיע על עלותו

פרקט למינציה- כמה הוא באמת עולה לנו ומה משפיע על עלותו

פרקטים למינציה

רצפת פרקט העשויה מעץ טבעי גולמי מלא או מלפחות שכבה אחת של חומר דמוי עץ תעשייתי היא אחת מדרכי הריצוף הנפוצות והאהובות ביותר בישראל. מבין סוגי הפרקט השונים, פרקט הלמינציה- שעשוי מחומר סינטטי המדמה עץ נחשב לזול, לנפוץ ולבעל יחס העלות- עמידות ואורך שרות הטוב ביותר. מדובר בבחירה האהובה ביותר בקרב הקהל הישראלי בזכות מחירו הנגיש, הפרקטיות והעמידות הגבוהה שלו. אף שאינו ניתן לליטוש ולחידוש מלא בעת הצורך, הוא בעל רמת שחיקה ורגישות למים נמוכה יותר מפרקט עץ טבעי, והוא עמיד יותר בפני שריטות, חבטות ושחיקה. אם פעם, פרקט הלמינציה היה חיקוי דהוי ולא איכותי של פרקט מעץ טבעי, כיום הופיע מגוון דגמים, הדפסים, מרקמים ומאפיינים חדשים שהופכים את פרקט הלמינציה לחלופה טובה לפרקט טבעי המסוגלת להעניק תחושה, מרקם, מראה ואיכות של עץ טבעי. במאמר זה אסקור כיצד נקבע המחיר של פרקט הלמינציה הסינטטי? אילו מאפיינים וגורמים מרכזיים משפיעים על מחירו , ועד כמה אפשר להתפשר על האיכות והמחיר המפתה של פרקט הלמינציה?

המחיר הבסיסי של פרקט למינציה בשוק הישראלי הוא בין 50-150 ש"ח למ"ר. מחירו של פרקט מעץ גושני מלא הרבה יותר יקר ועלותו יכולה להאמיר עד לפי שלושה או ארבעה, או אף הרבה יותר.למחיר הזה צריך להוסיף הוצאות נוספות שלא תמיד כלולות במחיר- כמו עבודת ההתקנה, הכנת התשתית וחומרים נוספים. מחיר הפנלים נע בין 15 ל-35 ש"ח למ"רת ומחיר ספוג ההתקנה הוא כ-5 ש"ח למ"ר. עבודת התקנה מקצועית יכולה לעלות בין 35 ל-40 ש"ח למ"ר, למרות שיש לקחת בחשבון שפרקט הלמינציה קל יותר להתקנה עצמית מפרקט מעץ טבעי, אולם אז יש להוסיף למחיר את כלי העבודה ואת זמן ההתקנה. המותג, ארץ הייצור, המרקם, העובי, צבע או הדפס מיוחד יכולים להשפיע על המחיר באופן דרסטי.

הנה חלק מהגורמים המרכזיים המשפיעים על מחיר פרקט הלמינציה:

יצרן- המותג וארץ הייצור משפיעים על מחירו של הפרקט הסינטטי. פרקט למינציה המיוצר בסין ובמזרח הרחוק הוא הזול ביותר ובעל האיכות הפחותה ביותר. מותגים ממערב אירופה יכולים להעלות את המחיר ב-30-40%, כאשר פרקט למינציה גרמני נחשב לאיכותי ולמובחר ביותר.

עובי- פרקטים למינציה מגיעים בעובי שונה, בין 5 ל-12 מ"מ. ככל שהעובי גדול יותר, הפרקט נחשב לעמיד וחזק יותר ומחירו עולה בהתאם.

פאזה- חלק מפרקטי הלמינציה מגיעים עם פאזה- הפרדה בצורת האות V  בין לוחות הפרקט, שמדמה מראה של פרקט מעץ טבעי מלא ונותנים תחושה טבעית ואותנטית יותר.

מרקם- חלק מפרקטי הלמינציה החדישים באים במגוון עיצובים ומרקמים הממחישים בצורה טובה יותר פרקט מעץ טבעי. פרקט למינציה בעל חספוס מסוים מעניק מראה , תחושה ומגע של פרקט מעץ 100% טבעי. צבע לא שגרתי או הדפס מיוחד המדמה עץ גולמי בצורה מלאה יותר יכול להקפיץ את המחיר בצורה דרסטית.

שחיקה- רמת השחיקה של פרקט למינציה נמדדת על פי תו תקן מיוחד-  A-C3 נחשב לאיכות הנמוכה ביותר, ו- AC5  לאיכות הגבוהה ביותר, המתאימה לשימוש ביתי ומסחרי מאסיבי ותנועת אנשים גבוהה. המחיר משתנה לפי רמת השחיקה מדד גבוה יותר מעלה את המחיר. קיים מדד נוסף קלאס המתאר מידת התאמה למקום התקנת הפרקט , לסוגו ולעומס המבקרים בו- מדד קלאס. AC4  היא מידת ההתאמה הסטנדרטית והמומלצת ביותר לשימוש ביתי ומשרדי.

לסיכום יש לומר, כי למרות שפרקט הלמינציה נחשב לסוג הפרקט הזול ביותר, וחסר את תכונת הבידוד, התחושה והחמימות של העץ הטבעי, הוא יכול להוות חלופה נהדרת למי שנרתע ממחירו הגבוה של הפרקט הטבעי, או למי שזקוק לפרקט לחדר ילדים או בעל חיות מחמד, שכן פרקט הלמינציה עמיד יותר בפני שריטות, חבטות וכתמים. חשוב לבדוק היטב את המאפיינים של פרקט הלמינציה ולנסות לאזן בין המחיר, האיכות והצרכים שלכם. חשוב לזכור, כי מי שחוסך בהתחלה יכול לשלם ביוקר בהמשך.

במנסרה ובמחסן העצים "אקליפטופ" תהנו ממגוון ענק של פרקטי למינציה שונים בעלי האיכות הגבוהה ביותר. אנו מציעים את פרקטי הלמינציה של חברת TARKETT, חברה גרמנית המאופיינת במגוון מוצרים רחב ובאיכות הגבוהה ביותר ללא פשרות. אנשי המקצוע שלנו ייתנו לכם ייעוץ והכוונה משלב התכנון עד שלב הביצוע וההתקנה. תתחילו ישר מאקליפטופ- צמרת מחסני העץ בישראל, ותקבלו את העזרה המקצועית ביותר במציאת, התאמת והתקנת הפרקט המושלם בשבילכם.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top