עקבו אחרינו
  • Home
  • תחביבים
  • מדוע כדאי לעשות את המעבר לשתיית קפה גורמה

מדוע כדאי לעשות את המעבר לשתיית קפה גורמה

קפה גורמה

למרבה הצער, ישנם אנשים רבים שמסרבים לנסות קפה גורמה מכיוון שזה נשמע אליטיסטי, או שהם חושבים שזו הונאה, אבל האנשים האלה מפספסים כמה מהטעמים הטעימים שיש לקפה באיכות גבוהה יותר להציע. בנוסף, ישנם יתרונות נוספים שקפה גורמה מספק שאחרים עשויים להחמיץ. נסה קפה גורמה ואנחנו מבטיחים שלא תתחרט עליו.

מה זה קפה גורמה?

המונח "קפה גורמה" הוא סובייקטיבי, אך בדרך כלל הוא מתייחס לקפה שגדל, מעובד, קלוי וארוז בזהירות מיוחדת בכדי להבטיח איכות גבוהה יותר מזו של קפה רגיל. כאשר מוסיפים טעמים, כמו שוקולד או קרמל, הקפה מקבל טעם ייחודי שיכול גם להיחשב גורמה. זה נשמע כאילו ניתן לתת לכל קפה את התואר "גורמה" ולמכור לצרכנים תמימים אך רוב בתי הקפה לא יעשו זאת. למה? כיוון שאמינותם תלויה על הקו. רוב האנשים גאים בעבודתם ולא יסתכנו בלאבד את אמון הלקוחות שלהם בכך שהם טוענים שזה משהו שהוא לא.

האם קפה גורמה הוא הונאה?

אנשים רבים מסרבים לשלם מחיר מעט גבוה יותר עבור קפה גורמה מכיוון שהם מניחים שמרמים אותם. עם זאת, יש לקחת בחשבון את התהליך שנדרש ליצירת קפה גורמה. כשמגדלים, מעובדים וצולים קפה בקפידה וטכניקות מיוחדות, פירושו שלעיתים עולה להכין אותו יותר מאשר מקפה רגיל. מסיבה זו הגיוני שהמחיר עשוי להיות מעט גבוה יותר. זה לא אומר שמחירי קפה גורמה אינם הגיוניים או שהם הונאה. אלה שניסו קפה גורמה ונהנו ממנו בצורה טובה בהרבה מקפה רגיל מהמכולת, גילו כי העלאת המחיר הקטנה שווה את זה.

ההבדל בין קפה גורמה וקפה רגיל

כל מי שטעם את השניים צריך להיות מסוגל להבדיל בבירור; אחרת אנו חושדים שקפה הגורמה אינו באמת גורמה. ישנם הבדלים עיקריים בין גורמה לקפה רגיל. בעוד שרוב פולי הקפה הזולים נוצרים מצמח הרובוסטה, פולי קפה גורמה יגיעו מצמח ערביקה, שהוא זן נחשב יותר של צמח קפה. על מנת לשאת את ההבדל בטעם, תהליכי החקלאות, העיבוד והצלייה זהירים ומדויקים. אם חברת הקפה עושה זאת נכון, התוצאה צריכה להיות פולי קפה טעימים ומעולים.

היתרונות הבריאותיים של קפה גורמה

בין אם אתם שותים רגיל או גורמה, מחקרים הראו שלקפה יש  יתרונות בריאותיים רציניים אבל מי ששותה גורמה עשויים להיות בריאים יותר. אמנם אין מחקרים מדעיים שמוכיחים כי קפה גורמה בריא יותר, אך יש כמה סיבות מרכזיות לכך שמי ששותה נוטה להיות בריא יותר. בואו ונבחן את הסיבות לכך:

אלה ששותים גורמה נוטים לדלג על התוספות הרעות

כמובן שרובנו לא שותים קפה רק בגלל היתרונות הבריאותיים. אנחנו שותים את זה כי אנחנו אוהבים את הטעם! שתייני קפה גורמה עשויים להעריך יותר את הטעם, וזו הסיבה שהם בוחרים גורמה על פני קפה רגיל. על מנת לטעום בבירור את ההבדל, סביר להניח שהם ישימו סוכר, סירופ, שמנת ותוספות מזיקות אחרות, שיכולות להפוך את הקפה לדייסה לא בריאה.

זה לרוב אורגני

חברות קפה גורמה בדרך כלל די רציניות בכל שלב בתהליך, החל מהחקלאות ועד לצלייה. בגלל הטיפול המיוחד שמקבלים פולי קפה גורמה, הם בדרך כלל פחות חשופים לחומרי הדברה וחומרים מזיקים אחרים.

זה קל יותר בבטן

חדשות טובות עבור אלה הסובלים מבעיות בבטן כמו ריפלוקס חומצתי – קפה גורמה עשוי להיות קל יותר בבטן. כל קפה הוא חומצי, והוא משחק תפקיד בטעם הקפה. עם זאת, קפה גורמה משתמש בפולי קפה ערביקה ולא בפולי קפה של רובוסטה. פולי קפה ערביקה פחות חומציים מפולי רובוסטה ולכן נוחים הרבה יותר למערכת העיכול. כל מי שיש לו מערכת עיכול רגישה צריך לנסות צליה כהה בינונית מכיוון שצליות כהות יותר נוטות להיות הכי פחות חומציות.

נסה קפה גורמה

מי שרוצה לשתות קפה תפל ממכולת חופשי לעשות זאת, אך אנו מקווים שכל חובב קפה אמיתי ינסה קפה גורמה. האיכות והטיפול שמכניסים בקפה גורמה עושים את ההבדל, ואנחנו מבטיחים שאוהבי הקפה לא יסתכלו לאחור ברגע שהם יבצעו את המעבר.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top