עקבו אחרינו

יוטיוב – למה זה התחיל?

יוטיוב הוא אחד האתרים הפופולארים והנצפים ביותר ברשת האינטרנט. למעשה בשנת 2014 יוטיוב דורג במקום ה-4 בתור האתר הנצפה ביותר בישראל ובמקום השלישי בתור האתר בעל כמות הכניסות הגבוהה ביותר בעולם. יוטיוב הוא אתר מובנה אשר יצא לרשת האינטרנט בשנת 2005. האתר נבנה במטרה לסייע לאנשים לחשוף סרטוני וידאו קצרצרים בכל נושא שהם רוצים. המטרה העיקרית של יוטיוב היא לשתף סרטונים ולגרום לכמה שיותר אנשים לצפות בהם. בשנת 2006 האתר נרכש ע״י חברת גוגל העולמית. היתרון המובהק של האתר הוא שכל אדם אשר נרשם אליו יכול להעלות בעצמו סרטונים, לצפות בסרטונים שהועלו ע״י אנשים אחרים וכמובן להגיב עליהם. אחד השימושים העיקריים שאנשים עושים באתר קשור לצפייה בקליפים או בהשמעת פלייליסטים מובחרים. בנוסף, רבים מהאנשים משתמשים בקישורי הסרטונים המוטמעים ביוטיוב על מנת לקדם את האתר של העסק שלהם, בלוג עסקי או פרטי.

פלטפורמה רחבה ומגוונת

באתר יוטיוב ניתן לצפות בקשת רחבה של סרטונים, קליפים, הרצאות, שיעורי כושר, פרקים מסדרות טלוויזיה, טריילרים של סרטים או סדרות, סרטוני הסברה, שיעורי למידה בנושאים שונים, הסרטות מצחיקות שאנשים עושים בשיתוף עם בעלי חיים, אנשים עם מאפיינים מיוחדים, פעלולים, קסמים ועוד. האתר יוטיוב מאפשר לכל אדם אשר משתמש בו, לתכנן ערוץ יוטיוב משל עצמו בו יופיעו הסרטונים הספיציפיים בו הוא צופה על פי קטגוריות קבועות מראש, לדוגמא, ניתן לקטלג סרטונים על פי רשימת מוזיקה הנבחרת באופן אישי, משחקי מחשב נבחרים, חדשות, תכניות טלוויזיה ועוד. בנוסף, ניתן לבקר בערוצי יוטיוב של אנשים אחרים. יוטיוב מאפשרת לגולשיה לחפש כל דבר בשורת החיפוש אשר בנוייה על מנגנון החיפוש המתקדם של גוגל.  אופציה נוספת הקיימת דרך יוטיוב היא לבצע המרה של שירים מפורמט של יוטיוב כלומר מסרטון שרץ באתר דרך אתר מיוחד הממיר את הקישור לשיר בפורמט של mp3 או mp4.

״יוטיוב לייב״

פלטפורה המסופקת ע״י יוטיוב אשר הושקה בשנת 2011. הפלטפורמה מאפשרת לצפות בשידורים בזמן אמת או לחילופין להתעדכן באירועים מיוחדים שמתרחשים עד לשבוע מראש. שידורים בהם ניתן לצפות הם הופעות, נאומים חשובים, קונצרטים, מצגות ועוד. ניתן להוסיף אירועים שונים ללוח השנה של גוגל ולהתעדכן בהם כל הזמן.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top