משחקי הכס- הסדרה שכבשה את העולם

משחקי הכס היא סדרת דרמה/פנטזיה/הרפתקאות אמריקאית אשר יוצריה נקראים דייויד בניוף וד.ב. וייס. היוצרים יצרו את הסדרה עבור רשת HBO האמריקאית והיא מבוססת על סדרת ספרי הפנטיה של ג׳ורג׳ מרטין. צילומי הפנים של הסדרה נערכו באולפנים בבלפסט אשר בצפון אירלנד בעוד שצילומי החוץ נערכו במקומות שונים בעולם בהם צפון אירלנד, מלטה, קרואטיה, ארה״ב, איסלנד ומרוקו.

יומיים בלבד לאחר שעלתה העונה הראשונה של משחקי הכס לשידור באוויר על מרקע הטלויזיה, הוזמנה מהיוצרים העונה השנייה וכך בדיוק קרה עם העונה השלישית כאשר עונתה השנייה של הסדרה עלתה למרקעים גם היא. משחקי הכס יצרה באז תקשורת עוצמתי מאוד עם יציאתה למסכי הטלויזיה ברחבי העולם. פרט לעובדה שהסדרה הייתה אחת מהסדרות האהודות ביותר על הקהל בבית ועל מבקרי הטלוויזיה, גם אנשי האקדמיות לסדרות ולקולנוע אהדו אותה במיוחד ולכן והייתה מועמדת לפרסים רבים, בהם פרסי אמי, פרסי הוגו, פרסי סטורן ופרסי גלובוס הזהב.

אחד השחקנים במשחקי הכס, פיטר דינקליג׳ אשר משחק את דמותו של טיריון לניסטר זכה בשני הפרסים המשמעותיים על שחקן המשנה הטוב יותר בהם פרס האמי ופרס גלובוס הזהב.

העלילה מדברת על מלחמות בין משפחות אצולה שביבשת וסטרוז, אשר בה הקיץ והחורף נמשכים על גבי שנים ועל ההשלכות של החורף ושל מפלצות אימתניות המגיעות מהצפון הרחוק.

יוצרי הסדרה משחקי הכס דאגו כי העונה הראשונה אשר תקציבה על פי ההערכות נע בין 50-60 מיליון דולר, שווה ערך לתקציבה של הסדרה רומא, אשר תעסוק אך ורק בספר הראשון בסדרה על מנת להשאיר מקום לעוד עונות במידה ויהיה ביקוש לסדרה כמו שהיה עד עכשיו.

שידורי משחקי הכסביקוש שלא נראה כמותו

העונה הראשונה של משחקי הכס יצאה למסכים באפריל 2011, כאשר השנייה באפריל 2012, השלישית יצאה במארס 2013, העונה הרביעית  באפריל 2014, והעונה החמישית יצאה לשידור במסכים באפריל השנה הזו 2015.

באוסטרליה שודרה משחקי הכס באיחור של חצי שנה מהשידור בארצות הברית, דבר שגרר למיליוני הורדות פיראטיות לא חוקיות של הסדרה דרך רשת האינטרנט.

הדבר גרם לשגריר האמריקאי באוסטרליה לצאת בהצהרת גינוי של כל תעשיית ההורדות הפיראטיות ברחבי האינטרנט ושל משחקי הכס בפרט.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top