עקבו אחרינו

גופי תאורה לבית

גופי תאורה לבית

נושא התאורה קיבל חשיבות משמעותית בשנים האחרונות והמגוון של גופי התאורה אותם אנו יכולים לבחור לאזורים שונים בביתנו הוא רחב ומשתנה. יש סגנונות שונים של גופי תאורה המתאימים ליצירת אווירה אותה אנו מעוניינים ליצור. חשוב לציין כי נושא התאורה הוא תורה של ממש הדורשת הבנה, מחשבה ולפעמים אפילו כדאי לרכוש את שירותו של בעל מקצוע המבין בתחום זה.  אז איזה גופי תאורה לבית קיימים בשוק ואיך נדע להתאים את אותם גופים לצרכים ולתקציב שלנו? על כך נדון במאמר הבא.

  • גופי תאורה לבית צמודי תקרה- בדרך כלל גופים מסוג זה מתאימים במטרה לחסוך בחשמל ולספק לנו רמת תאורה גבוהה. יש צורות שונות של גופי תאורה המוצמדים לתקרה אך כולם כאמור מחוברים באופן צמוד בעזרת ברגים או דיבלים. לרוב גופי תאורה אלה יתאימו לאזורים כמו חדר האמבטיה, שירותים ומקומות מעבר כמו מסדרונות שכן במקומות אלה אנו מחפשים פרקטיות ופונקציונליות ופחות ליצור אווירה או להרשים.
  • גופי תאורה יוקרתיים- גופים אלו המתאימים בדרך כלל לסלון ביתנו, לחדרים מיוחדים כמו חדר בו צופים בסרטים או פינת אוכל מהודרת. גופים אלה מאופיינים לרוב בסגנון וינטג׳, אותנטי, עתיק ויש חברות שבוחרות לשלב קריסטלים או חומרים יוקרתיים אחרים. גופים אלה לרוב יציגו אמירה עיצובית מסויימת וישדרגו מאוד את החלל בו הם נמצאים. עם גופים יוקרתיים ניתן לשחק גם בגבהים של המנורות וכך ליצור עומק ברמת התאורה.
  • גופי תאורה מגבס- סוג זה של גופי תאורה נחשב נפוץ ואותם ניתן למקם כמעט בכל מקום בבית. את הגופים מגבס ניתן לצבוע במגון צבעים והיתרון שלהם הוא שניתן לחדשם מפעם לפעם ולנקות אותם בקלות רבה. קיימים גופי גבס דקורטיביים, גופי גבס שקועים בקיר ועוד.

יש סוגים נוספים של גופי תאורה לדוגמא ספוטים המותאמים למיקום גם בתקרה וגם על הקירות ליצירת אווירה מיוחדת. חשוב לזכור שמצד אחד אנו מעוניינים בתאורה חזקה ויעילה ומצד שני לא רוצים להעמיס במנורות וגופי תאורה כדי לא ליצור אווירה של דיסקוטק.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top