עקבו אחרינו
  • Home
  • רכב
  • מערכת נגד שכחת ילדים ברכב

מערכת נגד שכחת ילדים ברכב

מערכת נגד שכחת ילדים ברכב

אי אפשר לספור את כמות הילדים שנשכחו בשנים האחרונות אבל הדבר המטריד שלא נמצא לזה פתרון עד שמשרד התחבורה התערב בדבר. במטרה לייצר מניעה של קרי המוות יצר משרד התחבורה חקיקה וחלק ממנה הוא גם התקנת מערכת נגד שכחת ילדים ברכב. כאמור, תקנה זו מטרתה לתת מענה לשכחת ילדים שטרם הגיעו לגיל ארבע ובגדול הצלת המוני ילדים שקפחו את חייהם לחינם.

אז מה אומרת התקנה החדשה? החל באוגוסט 2021 חל איסור להסיע ילד שטרם מלאו לו ארבע שנים אלא אם יש ברכב מערכת נגד שכחת ילדים ברכב. המערכת המותקנת מספקת את ההתרעה וכך מצליחה כבר ברגעים אלו להציל חיים על כל המשתמע מכך.

איך יודעים באיזו מערכת לבחור? מערכות הגנה מפני שכחת ילדים

איך באמת יודעים כי מערכת נגד שכחת ילדים ברכב תשרת אתכם לטווח הארוך ביותר ותסייע לכם לשמור על בריאות ובטחון ילדיכם? אתר משרד התחבורה מבין את הדבר ולעיתים קרובות מעדכן את המערכות המאושרות לרבות מערכות מקוריות שכבר הותקנו מבעוד מועד כחלק מרישומי יצרן הרכב וכתובות כמו כן גם ברישיון עצמו.

מהו הקנס ומה אומר החוק על נהיגה ללא מערכת הגנה?

כפי שהבנתם, החוק דורש כי כל נהג שמסיע ילדים עד גיל ארבע יהיו מחויבים במערכות התרעה ייעודיות. לא הרכבתם את מערכת ההגנה? צפו לקנסות של מאתים חמישים ₪ ובו זמנית קחו בחשבון כי ירדו לכם ארבע נקודות.

רוצים להימנע מקנסות או סיכונים מיותרים? כדי לוודא כי המערכת אכן מתאימה וודאו כי מדובר במערכת שנצמדת אל תקנות תעבורה ד' 83. כמו כן, בחרו מערכות שעברו את הבדיקה ואכן מאושרות על ידי המשרד.

בסיכום דבר, וודאו כי על גבי האריזה יש מדבקה המעידה על מערכת תקינה, כמו כן וודאו כי המערכת עומדת בדרישות ואם מדובר במערכת שלא נקנתה בישראל, חשוב להציג אישור המעיד כי אותה המערכת אכן משווקת כחוק בשאר המדינות לרבות המדינה ממנה יצאתם ובחרתם לרכוש את מערכת נגד שכחת הילדים ברכבכם.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top