מדוע הפכו הפרקטים לכה פופולאריים

בשנים האחרונות בתי עסק ובתים רבים החליטו לבחור דווקא בפרקטים כאמצעי ריצוף. קיימים בשוק שני סוגים עיקריים של פרקטים:

  • פרקט עץ: זה הוא פרקט אשר עשוי מכמה שכבות, כאשר השכבה העליונה שלו עשויה מעץ טבעי. פרקט זה מעניק לבית או למשרד ריצוף איכותי, הוא מעניק תחושה של חמימות, ומשמש כחומר מבודד חום, אשר שומר על טמפרטורה נעימה בחלל. החיסרון של סוג ריצוף זה הוא השחיקה הגבוהה שלו.
  • פרקט למינציה: זה הוא פרקט אשר עשוי חומרים דמויי עץ, והוא אמצעי ריצוף פופולארי מאוד בקרב בתים בישראל. היתרון הגדול של הפרקט הזה הוא המחיר הזול שלו, אולם הוא אינו מבודד, ואינו נעים למגע כמו פרקט עץ אמיתי.

 

עיצוב יוקרתי

אם כך, מה הפך את הפרקטים הללו לאמצעי ריצוף כה מבוקש בקרב בתים ועסקים שונים במדינת ישראל? בראש ובראשונה עומד העיצוב המיוחד שניתן ליצור באמצעות הפרקט. פרקט מעניק לחלל אווירה נוחה, נעימה, טבעית ויוקרתית, ומשנה את כל העיצוב בניגוד למרצפות הרגילות. הפרקטים נעימים להליכה, אסתטיים ומעניקים לחלל אווירה אחרת, אשר אינה מושגת באמצעות ריצוף קרמיקה.

 

מחירים נוחים לכל כיס

בעבר רצפת פרקט הייתה נחשבת לסגנון ריצוף יוקרתי, אשר היה מנת חלקם של עשירים בלבד. הפרקט היחיד שנמכר היה פרקט עץ אמיתי, ריצוף באמצעות פרקט זה היה יקר ביותר, וכתוצאה מכך משפחות רבות בחרו בבחירה הטבעית של ריצוף קרמי. כיום, עם ייצור פרקט הלמינציה, צנחו המחירים עד כדי כך שריצוף באמצעות פרקט עשוי להיות זול יותר מריצוף באמצעי ריצוף אחרים.

 

ניקיון ותחזוקה

לבסוף, התחזוקה הפשוטה של הפרקט, ושיטת הניקוי הפשוטה של סמרטוט לח ספוג במעט מים, גרמה לרבים לבחור בפרקט על פני כל ריצוף אחר אשר מצריך ניקוי יסודי יותר, ולעיתים אף תחזוקה זהירה יותר מהפרקט עצמו.

https://www.youtube.com/watch?v=UoNFJq87t0k

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top