פדרר- אלוף הטניס של שנות ה- 2000

פרשני טניס רבים טוענים כי רוג׳ר פדרר הוא אחד מהטניסאים המצליחים ביותר בתולדות ענף הטניס אם לא המצליח ביותר שבהם ואת שמו רוג׳ר פדרר ניתן להזכיר באותה נשימה עם שחקנים גדולים כמו ביורן בורג, פיט סאמפרס ועוד.

עם סך של 94 תארים במהלך הקריירה שלו כאשר מתוכם 8 תארי זוגות ו-86 תארי יחידים שמתוך אותם 86 תארי יחיד 17 תארי גראנד סלאם כאשר שבעה מתוכם בטורניר וימבלדון, חמש זכיות באליפות ארצות הברית הפתוחה, ארבע זכיות באליפות אוסטרליה הפתוחה ופעם אחת זכייה באליפות הרולאן גארוס וסך זכיות של 90 מיליון דולר שמציב אותו במקום הראשון בכל הזמנים בענף הטניס.

רוג׳ר פדרר בן 33, נולד בשוויץ בעיר באזל ומתגורר בעיירה בוטמינגן החל את הקריירה המקצועית שלו אי שם בשנת 1998 מדורג כיום במקום בשני בעולם אך בשיאו דורג במקום הראשון בעולם במשך 237 שבועות ברציפות בין פברואר 2004 לאוגוסט 2008 כאשר אז הפסיד את המקום הראשון לסגנו רפאל נאדאל הספרדי ובכך שבר את שיאו של הטניסאי ג׳ימי קונטרס שהיה מדורג במקום הראשון 160 שבועות ברציפות.

ביולי 2012 שבר רוג׳ר פדרר את שיאו של האמריקאי פיט סאמפרס כאשר היה למדורג הראשון בעולם למשך 287 שבועות שלא ברציפות.

אחד הרגעים היותר משמעותיים בקריירה של רוג׳ר פדרר למרות כל השיאים והזכויות התרחשה בשנת 2009 כאשר זכה באליפות צרפת, הרולאן גארוס.

הסיבה שהזכייה הזו הייתה כה משמעותית עבור רוג׳ר פדרר ה לאור העובדה ששנים רבות הוא לא הצליח לזכות בטורניר, דבר שמנע ממנו להשלים רצף זכיות בכל ארבעת טורנירי הגראנד סלאם החשובים בעולם הטניס.

פדרר לא הצליח לזכות עד אז בתואר על אדמת צרפת לאור העובדה שטורניר הרולאן גארוס נערך על משטח החימר, עליו ליריבו רפאל נדאל יש יתרון ברור והוא היה זה ששלט בטורניר ברוב השנים.

היתרון החזק ביותר של רוג׳ר פדרר הוא משחק על משטחי דשא בו הוא מצטיין וכתוצאה מכך מספר הזכיות הרב בווימבלדון שמתרחש על משטח הדשא.

בנוסף זכה פדרר שש פעמים בטורניר המאסטרס אשר נחשב לטורניר יוקרתי אליו מוזמנים בכל שנה 16  הטניסאים הבכירים ביותר בכל שנה על פי דירוג האייטיפי.

https://www.youtube.com/watch?v=TLKeuA_Repo

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top