עקבו אחרינו

עוגת דבש ותפוחים

בערב ראש השנה החדשה, כולנו לוקחים חלק מברכה הכולל קילוף של תפוחים, טבילתם בדבש מתוק טבעי ואכילת התפוח התבול בדבש כדי שתהיה לנו שנה מתוקה וטובה כטעמו של הדבש. מצוות נוספות אותן אנו נוהגים לעשות בערב ראש השנה היא מצוות אכילת הרימון, למען ירבו זכויותינו כרגירי הרימון האדום. בנוסף, את טעמה הרך של עוגת הדבש כולנו זוכרים מתקופת חגי תשרי. לעוגת הדבש אינספור של ורסיות ומתכונים, אותם חלקנו בחרנו לאמץ לביתנו. שפים, טבחים וקונדיטורים מספקים לקהל ולציבור היהודי מתכונים של עוגת דבש מסוגים שונים. עוגת דבש ותפוחים מקורמלים, עוגת דבש עם קינמון ואגוזים, עוגת דבש עם חלבה, עוגת דבש בחושה, עוגת דבש עשויה 100% דבש, עוגת דבש בריאה על בסיס קמח כוסמין, עוגת דבש ללא גלוטן ועוד ועוד.

הנה לכם דרך נפלאה להכין בעצמכם בקלות ופשטות עוגת דבש ותפוחים ולהנות מהריח הנפלא של עוגת דבש אפוייה טרייה.

רכיבים:

1 שקיק של תה

100 מ״ל מים רותחים קצת פחות מחצי כוס

200 מ״ל חלב טרי

150 גרם חמאה

חצי כוס + 2 כפות סוכר לבן

250 גרם של דבש מתוק טבעי

2 ביצים

2 וחצי כוסות קמח

2 כפות אבקת אפייה

מעט מלח

4 תפוחים קלופים אותם חותכים לקוביות קטנות

אופן ההכנה:

מחממים את התנור ל– 170 מעלות. את שקיק התה חולטים בקערה עם מים חמים. לוקחים קערה ומוסיפים לה את החלב, החמאה, הסוכר והדבש ומערבבים עם מטרפה עד שמתקבלת תערובת אחידה. מוסיפים ביצה אחת. טורפים שוב ומוסיפים גם את הביצה השנייה לטריפה נוספת. מנפים את הקמח פנימה לתוך הקערה. כעת ניתן להוסיף את אבקת האפייה והמלח. מוסיפים קינמון לפי הטעם וטורפים שוב עד לקבלת תערובת אחידה. מזגגים את התפוחים במחבת עם מעט חמאה וסוכר. מוסיפים את התפוחים לבלילה ומערבבים בזהירות. מעבירים לתבנית משומנת ואופים במשך 50 דקות.

התוצאה: ריח נפלא של עוגת דבש ביתית ואיכותית ברחבי הבית. עוגת דבש היא פתרון מופלא בתקופת החגים שכן, אין לדעת מתי יפקדו את דלתנו שכנים, חברים או משפחה קרובה. העוגה נשארת טרייה לפחות 3 ימים וניתן להנות מפרוסה של לצד תה חמים או קפה טוב.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top