עקבו אחרינו

מערכות גילוי אש בגן חיות

מערכות גילוי אש

גן חיות הוא מקום ציבורי ומועד לפורענות מבחינת סיכוני אש ועשן. הפתרון הטוב ביותר להגנה על הציבור הוא שימוש במערכות גילוי אש וניצול היתרונות של מכשור כיבוי מתקדם

מערכות גילוי וכיבוי אש מותקנות בסוגים רבים של בניינים והן מיועדות גם עבור שטחים ציבוריים ומקומות פתוחים. גן חיות לדוגמא הוא מקום שבו התקנת מערכות גילוי אש היא חובה. המערכת מותקנת על פי צורך ועל פי חוק כי יש לה מגוון רחב של יתרונות:

א. מילוט במקרה של שריפה – בעזרת מערכות גילוי וכיבוי אש ניתן למלט כמויות גדולות של אנשים במקרה של שריפה. המילוט מתבצע על בסיס התרעה מוקדמת בדבר השריפה ויצירת תנאים אידיאליים לפינוי מסודר. בגן חיות מסתובבים מדי יום עשרות אלפי אנשים, ילדים, צעירים וטף ולכן המערכת היא חלק בלתי נפרד ממנגנון ההגנה.

ב. צמצום ומניעת נזקים – המילוט הראשוני מגן חיות במקרה של שריפה מתבצע עבור המבקרים ובני האדם, אך בעדיפות שנייה נמצא הנושא של צמצום ומניעת נזקים לחיות עצמן ולציוד. כל הציוד שנמצא בגן חיות עולה מאות אלפי דולרים והוא מחייב הגנה יסודית. בעזרת מערכות גילוי אש ניתן לטפל בשלבים שונים של השריפה ולמנוע נזקים בתי הפיכים.

ג. אוטומטיזציה – רוב המערכות שמיועדות לגילוי וכיבוי אש פועלות באופן אוטומטי. המשמעות היא שאין צורך במעורבות יד אדם על מנת להכניס אותן לפעולה. אוטומטיזציה מבטיחה הגנה יסודית מפני אש לכל אורך שעות היממה, לרוב הלילה או השעות שבהן אין אף אחד בנמצא. זו סיבה מרכזית להצלחה של מערכות גילוי אש בכלל ומערכות כיבוי בפרט.

התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש

גן חיות הוא מטבע הדברים מקום גדול שבו התקנה של מערכות גילוי וכיבוי אש חייבת להתבצע על פי סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. כתוצאה מכך, יש צורך במעורבות של אנשי מקצוע מנוסים על מנת להפיק מקסימום תועלת מהמערכת. אנשי המקצוע עוברים הכשרה ייעודית בבואם להתקין את המערכות ולהתאים אותן להוראות החוק. כל איש מקצוע בתחום הכיבוי וגילוי האש יכול לבחור במה להתמחות, או להציע לבעלי גני חיות ברחבי הארץ את המערכות שמתאימות להם.

יש כמה דברים שרצוי להתייחס אליהם בהתקנת מערכות גילוי אש בגני חיות. מלבד הנושא של התקנה מקצועית, כדאי לעקוב אחר הוראות החוק ולברר האם יש תקנות ספציפיות שמחייבות התייחסות. אי-עמידה בתקנות עלול לגרום להפרת תנאי הרישיון ולשלילת ביקורים בגני חיות. כמו כן, חשוב להיערך לשריפות בעיקר לקראת הקיץ. זו תקופה רגישה מבחינת סיכוני השריפות וגם בכל הנוגע לכמות האנשים שמגיעים לבקר במקומות הציבוריים.

לסיכום, כל גן חיות מחייב היערכות לסיכוני אש ועשן. את ההיערכות הזו משיגים בין היתר באמצעות התקנת מערכות של גילוי וכיבוי אש.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top