עקבו אחרינו

מייקל ג'יי פוקס

מייקל ג'יי פוקס הינו שחקן קולנוע וטלוויזיה קנדי אשר נולד באדמונטון שבקנדה והוא נחשב לאחד השחקנים המעוטרים ביותר בהוליווד עם 5 פרסי אמי, 4 פרסי גלובוס הזהב, 2 פרסי גילדת השחקנים ופרס סאטורן אחד. מייקל ג'יי פוקס אולם נולד באדמונטון אך גדל בונקובר לאור העובדה שאביו היה צריך לעבור בין מקומות לאור תפקידו. בתקופת נעוריו הופיע ג'יי פוקס בסדרה בטלוויזיה הקנדית אך הוא הבין כי שם אין לו לאן להתפתח והחליט בגיל 18 לעבור ללוס אנג'לס ולנסות את מזלו להצליח בגדול.

שמו האמיתי של מייקל ג'יי פוקס הוא מייקל אנדרו פוקס אך כאשר היה צריך להרשם באיגוד השחקנים גילה כי כבר קיים שחקן בשם מייקל פוקס, עימו רצה להרשם ולא רצה להוסיף את השם אנדרו או א' בתור קיצור לאנדרו ולכן החליט להרשם עם השם מייקל ג'יי פוקס. הג'יי שבשמו היא מחווה לשחקן מייקל ג'יי פולרד.

מייקל ג'יי פוקס פרץ לתודעה של כולנו כאשר השתתף בטרילוגיית הסרטים של בחזרה לעתיד תחת הדמות של מרטי ובקשרי משפחה תחת הדמות של אלכס קיטון. מאוחר יותר בסוף שנות התשעים הצטרף לקאסט של ספין סיטי תחת הדמות של מייק פלהרטי. בשנת 2000 נאלץ מייקל ג'יי פוקס לפרוש מהסדרה עקב החמרת תסמיני מחלת הפרקינסון ממנה סבל מזה שנת 1991. מאז מופיע מייקל ג'יי פוקס אך ורק בתור תפקידי אורח ותפקידים קטנים בסדרות שונות כאשר תפקידו המוכר ביותר בשנים האחרונות הוא בסדרת הדרמה האישה הטובה בתוך עורך הדין לואיס קניג, שם הוא מופיע במספר רב של פרקים.

לאחרונה השתתף קניג במערכון בתכניתו של ג'ימי קימל בתור הוקרה לסרט בחזרה לעתיד לציון ההגעה לתאריך בו קוראת העלילה של הסרט בחזרה לעתיד 2. במסגרת המערכון הגיע מייקל ג'יי פקס רכוב על רכב הדלוריאן המפורסם עימו הוא מופיע בסרט.

מייקל ג'יי פוקס נשוי לשחקנית טרייסי פולן מזה כ-25 שנה ולהם ארבעה ילדים משותפים כאשר הגדול מביניהם בן 24 והקטנה מביניהם בת 14, כאשר ביניהם שתי בנות תאומות.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top