• Home
  • בעלי מקצוע
  • מה אנחנו צריכים לקחת בחשבון כאשר אנחנו רוכשים גופי תאורה?

מה אנחנו צריכים לקחת בחשבון כאשר אנחנו רוכשים גופי תאורה?

כאשר אנחנו בוחרים גופי תאורה לבית או לעסק ישנם מגוון משתנים ונתונים שעלינו לקחת בחשבון לפני שאנחנו רוכשים את הגופי תאורה.

קודם כל עלינו לוודא שגופי התאורה מתאימים מבחינה עיצובית לשאר הקו העיצובי של הבית.

ישנם מגוון סוגים של גופי תאורה כיום בחנויות, בצבעים שונים, ישנם גופי תאורה עם טקסטורות שונות, חלקם עשויות מחומרים שונים וחלקם אף מהוות שילוב של מספר חומרים וצבעים.

הדבר נותן גמישות רבה למעצבי הפנים, לאדריכלים או לצרכנים שבוחרים את גופי התאורה, שכן המגוון הכל כך רב של גופי תאורה נותן לנו משחק עם הבחירה שלנו בגוף תאורה שיתאים בצורה המיטבית לסגנון העיצוב שבחרנו בביתנו.

למשל אם בחרנו בקו עיצובי שהוא יותר עתיק או כפרי גוף התאורה שיתאים לנו במקרה כזה הוא נברשת שתהיה תלויה בחדר האורחים או בחדר האוכל.

דוגמא נוספת אם בחרנו בקו עיצובי מודרני ונקי גוף התאורה שיתאים לנו הוא ככל הנראה גוף תאורה שטוח שתלוי מהתקרה או ספוטים .

משתנה נוסף שעלינו לקחת בחשבון כאשר אנחנו בוחרים את גופי התאורה לבית שלנו הוא כמות האור שהוא מפזר.

לא תמיד נרצה לבחור את גוף התאורה שיאיר לנו את החדר במקסימום אור.

ישנם מקרים שבהם נרצה לבחור גוף תאורה שיפזר אור בעוצמה נמוכה יותר, כמו בחדר שינה, או חדר שמשמש לנו כחדר בידור וטלוויזיה.

לכן, אם אנחנו רוצים ליצור אווירה יותר חמימה ואינטימית בחדר מסויים אחד הדברים שכדאי לנו לעשות הוא לבחור גוף תאורה שמפזר כמות אור מספקת אך לא אור חזק מידי, כזה שיספק לנו אור בעוצמה בינונית.

או במקרה ההפוך, חדרים שבהם נרצה לפזר יותר אור נבחר להם גופי תאורה שמפזרים כמות אור גדולה, ואולי גם כאלו שניתן לכוון אותם למקומות ספציפיים בחדר בהם אנו רוצים יותר תאורה, כמו למשל ספוטים.

חדרים בהם נרצה כמות גדולה של תאורה ואור הם חדרים כמו חדר האמבטיה, בו אנו נוהגים להתגלח או להתאפר ולכן כמות תאורה מספקת היא עניין חשוב בחדר שכזה.

https://www.youtube.com/watch?v=5Eho6hbpnVQ

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top