היבטים שונים בהתקנה של סוככים למרפסות

סוככים

המרפסת שלנו היא המקום המושלם ביותר לנוח בו, לעתים אפילו לארח – ובכל מקרה היא החיבור בין הדירה שלנו, לבין השטח החיצוני. עם זאת, המרפסת עלולה גם לגרום לכך שפגעי מזג האוויר יחדרו פנימה – כולל כניסה חזקה מידי של שמש, גשם שיורד לתוך המרפסת ועלול להתנקז באוזרים ולגרום לרטיבות, ועוד בעיות שונות. הפתרון במקרים הללו, הוא להתקין סוככים למרפסות שלכם. כיום, בבתים רבים בבניינים מקובל מאד להתקין את הסוככים הללו, והם יכולים להתאים גם לתקציב המשפחתי שלכם. יש כמה היבטים כמובן שחשוב להבין בנשוא, כדי שתבחרו את הסוכך שיתאים לכם.

הבחירות שצריך לעשות

  • קבוע או מתקפל? – כשבוחרים סוככים למרפסות, יש לזכור כי יש הבדל משמעותי בין סוכך מתקפל לסוכך קבוע. מצד אחד, סוכך קבוע מספק הגנה מושלמת גם בקיץ וגם בחורף, כי הוא עשוי מחומר קשיח. מכאן שגם עלויות ההתקנה הבסיסיות שלו אינן כה יקרות. עם זאת, יש היבט שכדאי לזכור והוא שהתקנה של סוכך קבוע מחייבת אתכם ברוב המקרים, לקבל היתר מן הרשות המקומית, כי זה נחשב לתוספת בניה (סוכך מתקפל לא נחשבת לתוספת בניה, כי יש אפשרות לקפל ולסגור אותו הוא לא פתוח באופן קבוע). לכן, לעתים ההליך הביורוקרטי הוא ארוך יותר, ועליכם לקחת זאת בחשבון – כי לעתים אולי תעדיפו דווקא סוכך מתקפל בדיוק מהסיבה הזו.
  • חשמלי או ידני? – עוד שיקול חשוב מאד בבחירה של סוככים למרפסות הוא כמובן מנגנון הפתיחה: האם הוא יהיה ידני או חשמלי? קחו בחשבון כי מנגנון חשמלי כמובן מייקר את העלויות של התקנת הסוככים, לרוב ב1,000 ש"ח לפחות, וגם נדרשים בהמשך טיפולי תחזוקה למנוע. מהצד השני, לעתים המנוע הוא בגדר חובה. מתי הוא מומלץ? אם המרפסת שלכם היא גדולה וארוכה יחסית, והסוכך שלכם ארוך יותר מחמישה מטרים – ואז המנגנון החשמלי מאפשר פתיחה וסגירה מהירה ובטוחה יותר. לסוככים קטנים, עלויות התקנת המנוע כבר גבוהות באופן יחסי למחיר של הסוכך, ומנגנון ידני לרוב מספיק לתחזוקה שוטפת של הסוכך.
  • על גבי מה הסוכך יותקן? – בהנחה שמדובר על סוככים למרפסות שהם מתקפלים, יש כמה מנגנונים שונים שאפשר להשתמש בהם. סוככי המרקיזה נחשבים ליפים מאד ואיכותיים מאד. קחו בחשבון שהמנגנון שלהם לא ממש מאפשר לסגור אותם גשם כי אז יש דווקא סכנה של הצטברות מים בתוך הסוכך במצבו המקופל, ולכן כדאי לשמור עליהם פתוחים רוב ימות השנה. סוככי הזרועות נחשבים לפשוטים להתקנה ולא יקרים, אך הם לעתים יותר מוגבלים מבחינת הגודל שלהם. סוככי המסילות הם בדיוק הפוכים – הם אמנם יקרים ומורכבים יותר, אבל הם מושלמים אם יש לכם מרפסת גדולה מהמקובל.

תמיד יש לכם שפע של בחירות

דבר אחד בטוח – אם אתם מחפשים סוכך למרפסת שלכם, אתם לא תהיו בשום בעיה. יש כיום לא מעט אפשרויות שנותנות לכם את היכולת להתאים את הסוכך למרפסת באופן מושלם.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top