עקבו אחרינו

עבודה לנוער – צריך לדעת

עבודה לנוער

כאשר אתם שולחים את הילדים שלכם לעבוד בחופשת הקיץ, או בכל חופשה אחרת במהלך שנת הלימודים, אתם עושים מהלך מאוד חכם שכן עבודה בגיל צעיר מביאה איתה המון יתרונות. יחד עם זאת, עליכם לשים לב שכל הזכויות שמגיעות לילדכם בתור נערים או נערות עובדים, אכן מתממשות וכי לא מנסים לנצל אותם רק בשל גילם הצעיר. יש לוודא שהנער או הנערה מקבלים את שכר המינימום (לפחות) שמגיע להם על פי חוק וכי הם מתוגמלים על עבודה בסופי שבוע, משלמים להם נסיעות במידת הצורך ושאר זכויות בסיס כעובדים.

איך מחפשים עבודה לנוער?

יש לא מעט בעלי עסקים שבוחרים להעסיק בני נוער מכל מיני סיבות. כדאי לנסות לאתר משרה שתהיה גמישה ככל הניתן, משרה שלא תפגע בשעות הלימודים של הילדים ובלמידה למבחנים ויחד עם זאת תהיה כמה שיותר קרוב לבית בכדי להימנע מהסעות מיותרות. ניתן לחפש משרה באחת מהפיצוציות או הקיוסקים בשכונה (עדיף בשעות הבוקר), משרה בבתי הקולנוע, בסניפי מקדונלדס או ברגר קינג, משרה במפעל של הקיבוץ ולנסות לאתר משרה שתתאים לאופיו של הילד שלכם.

מהם היתרונות של עבודה בגיל צעיר?

  1. אחריות אישית – כאשר ילד מתחיל לעבוד בגיל צעיר הוא מתחיל להרגיש שסומכים עליו בכל מיני משימות ומטלות מה שלמעשה מפתח אצלו סוג של אחריות אישית כלפי סביבת העבודה שלו וזה לרוב בא לידי ביטוי גם בבית.
  2. ביטחון עצמי – עבודה בגיל צעיר בונה את הביטחון העצמי של הנער או הנערה וגורמת להם לחוש גאים שהם מרוויחים את הכסף של עצמם.
  3. למידה לחיסכון – מלבד העובדה שעבודה בגיל צעיר גורמת לנערים ולנערות להעריך כסף ולהבין עד כמה אנחנו ההורים עובדים קשה בשבילו, הם לומדים לחסוך ומבינים שכאשר הם רוצים משהו, עליהם לעבוד בשבילו ולחסוך כסף בעצמם.

למרות היתרונות, תפקידכם כהורים הוא לשים עין על ילדכם בכל עבודה לנוער שיבחרו, לוודא שאכן נוח לו בסביבת העבודה וכי הוא מרגיש טוב, העבודה לא מתישה אותה ופוגע באורח החיים שלו ובסך הכל שהכל בסדר.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top