מהן תקלות נפוצות בדוד שמש?

דוד שמש

השימוש היומיומי בדוד השמש עלול לגרור עמו תקלות רבות

דוד השמש משפיע ישירות על איכות החיים של דיירי הבית, ולכן תקלה בו גוררת ירידה משמעותית בהם. התקלות בדודי השמש רבות ומגוונות, ורצוי לפנות למומחים בכדי לתקן אותן, אבל כדאי מאוד לדעת מה עלול להשתבש, בכדי שנוכל לדעת כיצד להימנע ממקרים אלו.

אז אילו תקלות יכולות להתרחש בדודי שמש?

  • הרס גוף החימום: תקלה זו היא הנפוצה ביותר ובה בעצם גוף החימום של הדוד מתקלקל ולכן הדוד עצמו מפסיק לעבוד (לא מחמם יותר מים). תקלה זו יכולה להתרחש מכמה סיבות, כאשר השכיחה ביותר היא הצטברות אבנית בתוך הדוד סביב גוף החימום. ניתן להימנע מתקלה זו בדרך כלל על ידי התקנת מסנן מים, אשר ימנע את הצטברות האבנית. ברוב המקרים, החלפת גוף החימום תפתור את הבעיה, אולם רצוי גם לנקות היטב את כלל מערכות הדוד מאבנית בכדי למנוע את חזרתה במהירות.
  • תרמוסטט מקולקל: דוד שמש כולל בתוכו תרמוסטט. תרמוסטט הינו המכשיר השולט בטמפרטורת המים ובעצם מפסיק את פעולת גוף החימום כאשר המים מגיעים לטמפרטורה הרצויה (בדרך כלל 65 מעלות). תקלה במכשיר זה עלולה לגרום לחימום יתר של המים בדוד ולעיתים להרס הדוד, או לחימום לא מספק של מים. תרמוסטט עלול להתקלקל בשל שימוש רב בדוד, איכות נמוכה של התרמוסטט או לעיתים פגיעה חיצונית בדוד, וניתן להחליפו יחסית בקלות במידה ולא נעשה נזק משמעותי לדוד עצמו.
  • נזילת מים: נזילת מים מהדוד עלולה להתרחש ספונטנית כאשר הדוד ישן מאוד או כאשר פתח הדוד (הפלאנג'), אשר עליו נמצאים גם התרמוסטט וגוף החימום, לא סגור הרמטית. לעיתים גם הצטברות אבנית תגרום לנזילה, אולם מקרה זה נדיר יותר. נזילות מים מהדוד לא ניתן לתקן בכל המקרים- במידה ומדובר בתקלה בפלאנג' ניתן להחליף אותו, אולם כאשר מדובר בבעיה מבנית בדוד אשר גורמת לנזילה יש להחליפו. בנוסף, במידה והדוד ישנן מאוד (למעלה מעשר שנים), רצוי להחליף אותו גם אם מדובר בנזילה בשל תקלה בפלאנג'.
  • הדוד מקצר: בעיה זו יכולה להתרחש גם מהצטברות אבנית בדוד, אולם בדרך כלל אינה קשורה לדוד עצמו אלא לבעיה במערכת החשמל של הדוד. במקרים אלה החלפת הדוד לא תסייע ויש להזמין טכנאי חשמל שיתקן את החיבורים.

כאשר ניגשים לתיקון דוד שמש, רצוי להיעזר במומחים

אולם ישנן בעיות אשר נראות קלות לטיפול, אך תמיד רצוי להיעזר במומחים כאשר הדבר נוגע בתיקון דודי שמש, בכדי שיוכלו לטפל גם בבעיות עתידיות וכן ימנעו חזרה של התקלה או הרס של הדוד בשל טיפול לקוי. שביט דודי שמש וחשמל הינה חברה מקצועית וותיקה בתחום דודי השמש ובעלת ניסיון רב בתיקונם ברחבי הארץ. נציגי החברה עומדים לשירותכם בכדי לסייע לכם בפתרון בעיות, ניקוי ותיקון הדוד, התקנת דודים וסיוע בהחלפתם במידת הצורך.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top