עקבו אחרינו

איטום וזיפות גגות בצפון

זיפות גגות היא אחת ממלאכות האיטום המוכרות ביותר שיש ולמרות שהיריעות הביטומניות כבר הפכו להיות נפוצות יותר ממנה, היא עדיין שיטת איטום נפוצה מאוד בישראל. איטום וזיפות גגות בצפון היא משימה לקבלני איטום מקצועיים בלבד וזה הזמן להכיר את תהליך הזיפות ומה חשוב לדעת לגביו.

מהו תהליך זיפות גגות?

הזפת היא אחד מחומרי האיטום הטובים ביותר שיש ולמעשה היא משתתפת במגוון רחב של שימושים בענף הבנייה ולא רק לאיטום. היא צמיגית מאוד כאשר מחממים אותה אך אחרי שהיא מתקררת היא הופכת להיות קשה במיוחד מה שנותן לה את יכולות האיטום המעולות שלה. הזפת תגיע לגג ביתכם כאשר היא מוצקה, אך היא תתחמם על ידי מבער ולאחר מכן שופכים אותה על שטח הגג. אחרי שהיא תישפך לפי מינון מדויק שייקבע לפי קבלן האיטום, הוא ימרח אותה וימתין עד שהיא תתייבש.

מה חשוב לדעת על תהליך זיפות הגגות?

  • כאשר נמרחת שכבת הזפת על גג ביתכם חשוב מאוד לוודא שהגג הוכן היטב טרם לכן, כי אם לא, התהליך כולו עלול להיפגע. אלו הם דברים קטנים שלפעמים קבלני איטום מתחילים שוכחים או שאינם מבצעים כמו שצריך מתוך זלזול בחשיבותם. איטום וזיפות גגות בצפון חייב להתבצע על משטח נקי ויבש, כאשר כל רטיבות או לכלוך שיהיו על שטח הגג יכולים להתערבב יחד עם הזפת ולפגוע בשלמות שכבת האיטום שמיושמת.
  • את הזפת שנמרחת על שטח הגג יש צורך לקבוע לפי המינון שמתאים לכם. בדרך כלל על כל מטר מרובע אחד יש להשתמש בין קילו וחצי לשני קילו וחצי של זפת כאשר זה תלוי כמה עבה אתם רוצים את שכבת האיטום. שימו לב שאתם מקבלים את מה שביקשתם ואת מה שעליו אתם משלמים.
  • חשוב לבדוק' גם את איכות הזפת. איטום וזיפות גגות בצפון יכול להיות מקום לחסוך בעלויות עבור קבלני איטום שמשקרים ללקוחות כי הן בוחרים בזפת מהולה. איך תדעו אם הזפת מהולה? פשוט מאוד, אם היא צמיגית יחסית כאשר היא קרה, הרי שלא מדובר בזפת איכותית כי היא אמורה להיות מוצקה לחלוטין.

שכבת יוטה בין השכבות

אחרי שנמרחה שכבת זפת אחת על שטח הגג שלכם, אחרי שהיא מתייבשת ניתן להניח שכבת יוטה ולאחר מכן למרוח את השכבה הנוספת. שכבת היוטה יכולה לעזור מאוד לאיטום משלם יותר וכדאי לשקול את הרעיון, כאשר קבלן איטום מנוסה יידע כיצד ליישם אותה בצורה נכונה. כמו כן, חשוב לזכור כי המרזבים חייבים להיות אטומים אם אתם רוצים שהם יישארו פתוחים אחרי זיפות הגגות, כיוון הזפת עלולה לגלוש אליהם ולסתום אותם. השיפועים של הזפת צריכים להתאים כדי שהמים יתנקזו מהמרזבים, וכמובן שאסור לשכוח להלבין את הגג כדי שכבת האיטום תהיה עמידה לאורך זמן.

ABOUT AUTHOR

קטגוריות

עקבו אחרינו

Scroll to Top